vineri, 16 iulie 2010

Ipocrizia in business-urile pentru femei

Ador industria cosmeticelor - ma pasioneaza la nivel de produs, marketing si management.Si asta sub perfecta constiinta si cunostiinta de cauza ca unicul scop al unui business este acela de a face bani. Si atat! Atat de cinic! Da, chiar si Mac face asta :)
Exista atatea produse cosmetice si de ingrijire, unele mai bune, mai eficiente, mai menite sa iti scoata in evidenta trasaturile, iar altele dimpotriva. In principal, consumatoarea vede, testeaza, da verdicte si basicly what you see is what you get si a doua oara nu mai cumperi daca nu iti convine. Companiile producatoare isi mareste profiturile, o companie mai mult decat alta, iar din ce in ce mai multe femei isi pun speranta in obtinerea unui look "upgradat". In cele mai multe cazuri rezultatele vin in timp real, instant (in cazul cosmeticelor) si tin de maiestria si talentul fiecarei consumatoare.
Dar nu pot sa suport si mi se pare maxima ipocrizie din partea companiilor producatoare de "suplimente nutritive" sau diverse produse care promit zeci de kilograme in minus, zero celulita si multa energie daca ingerezi diverse prafuri care inlocuiesc o masa, pastile si asa mai departe, desigur, toate 100% naturale. Astfel de companii se promoveaza sus si tare ca se preocupa maxim de sanatatea si aspectul potentialelor cliente (nu folosesc intamplator genul feminin), cand, hai sa fim seriosi, de fapt se preocupa de propria "visterie", prin maxima ipocrizie si inselaciune. Advertorialele lor arata de cele mai multe ori familii fericite, numai un zambet sau femei super fit dezmierdandu-se pe plaja. Si, Doamne, cat sunt de agresivi, si ce talent desavarsit au de a spala creiere si a vinde iluzii, intocmai persoanelor cele mai usor influentabile, a celor nesigure pe ele...
Bine ca am atata minte incat sa nu imi pun vreodata increderea in asa ceva.
Mi-a placut ca la un moment dat cineva spunea ca orice prost care amesteca doua buruieni si caruia nu i-ar da nimeni vreodata autorizatie de "medicament" isi pune pe produs eticheta de "supliment nutritiv".

PS: Nu stiu exact daca mi-am exprimat prea bine parerea si indignarea, dar nu as vrea sa dati cu pietre sau sa aud chestii de genul "si vitaminele sunt suplimente nutritive", "si mineralele sunt suplimente nutritive", "si ceaiurile sunt suplimente nutritive"...Eu m-am referit exclusiv la acele produse care vand o imagine slim, super fit, super glamour si carora chiar nu le pasa de toate aceste lucruri, ba dimpotriva. Ar fi in stare sa vanda si otrava la sticla care tin loc de o masa, si in felul acesta ar rezolva si problema reclamatiilor - 0 complains. Am incercat o paralela cu industria cosmetica tocmai pentru a nu mi se spune ca si aceasta din urma "vinde" aceleasi lucruri. Diferentele, mie mi se par ca de la cer la pamant.

3 comentarii:

  1. Draga mea, orice farama de publicitate are gradul ei de ipocrizie. Majoritatea reclamelor antirid sunt cu fete mai mici ca mine, si nu ele au nevoie de creme antirid. Dupa cum zice mama,sa ia o femeie de 80 de ani, sa vedem atunci ce efecte are crema.

    RăspundețiȘtergere
  2. Camelcutza, stiu, ai perfecta dreptate, dar parca sunt dispusa sa accept mai degraba acest gen de ipocrizie, care se adreseaza oricum unui lucru pana la urma superficial, cum ar fi aspectul exterior, decat acelui gen de ipocrizie care vrea sa vanda "sanatate". Iar o gramada de creme antirid chiar sunt super eficiente, dar au si un pret pe masura. Sharon Stone a fost imaginea unui ser de la Dior, iar Sharon Stone chiar arata intr-un fel pentru ce viata consumata a avut...

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca ma gandesc bine, totul depinde de cata minte ai. Daca tu crezi ca o vitamina te umple de muschi si un ceai te slabeste 10 kg, nu mai vorbim de ipocrizie, vorbim de inteligenta consumatorului. Nu-ti trebuie multa minte sa stii ca slabitul nu merge cu mancat porc/ baut ceai...eu nu i-as blama pe advertiseri, cat pe cei care sunt naivi. Ca e mult mai usor sa bei ceai decat sa nu te umfli cu porc si sa mergi ls nutritionist.

    RăspundețiȘtergere