joi, 10 martie 2011

Castigatoare Giveaway MAC Kissable Lipcolour 3

Oau, se pare ca cititoarele mele nu isi doresc premiul din partea mea, sau poate ca nu ma urmaresc cu suficienta fidelitate.
Nici cea de-a doua desemnata nu m-a contactat in timp util si am facut o noua extragere:

De data aceasta castigatoarea este YellowJade cu urmatoarea postare:
Eu m-am prostit pe la 17-18 ani cu un singur fum, mi s-a parut gustul cel putin respingator si am stiut ca nu am sa fumez vreodata. Inainte de asta, cand eram micuta, tata era fumator si tin minte un episod cand repara ceva prin casa si mi-a dat tigara lui s-o tin pret de cateva secunde. Mi-am mirosit apoi degetele si m-a scarbit mirosul. Cred ca in acel moment s-a nascut repulsia mea vizavi de tigari si fumatori.
Acum am alt fumator in casa - prietenul meu. Are acest obicei de multi ani si e constient cat ii dauneaza si -spune el- incearca sa se lase, dar niciodata nu dureaza mai mult de cateva zile. Eu il incurajez mereu sa o ia incet, cu pasi marunti, pentru ca au fost oameni care s-au lasat, deci se poate.
Avand aceste persoane fumatoare in viata mea, printre multi alti colegi, prieteni, etc. am ajuns usor la concluzia ca fumul de tigara, atat de inecacios si neplacut, se prinde de piele, par, haine, de lucrurile din camera unde fumezi. Ma deranjeaza sa fiu mangaiata pe fata sau pe par cu maini mirosind a fum, ma deranjeaza si mai tare sa fiu sarutata cu acel gust specific.
Si totusi, nimic, dar nimic nu se compara cu felul in care ma simt stand intr-un local invadat de fumatori. Marea majoritate a iesirilor sunt pentru mine un chin. Am iesit cu iubitul si o colega a lui intr-o seara la un suc...si au fumat tigara dupa tigara, cred ca 20 in total. Era scrumiera plina ochi. La sfarsitul serii eram extrem de trista si imi lacrimau ochii, erau rosii si umflati, de la atata fum. Si m-am intristat dandu-mi seama ce dependenta oribila e si cat rau fac fumatorii celor din jur. De fiecare data cand ies dintr-un local unde se fumeaza ma simt murdara, mi se lipeste fumul de plamani, de globii oculari, de par, de haine. Simt nevoia imperioasa sa ajung acasa si sa-mi spal tot ce am purtat, sa fac baie pe cap si sa imi exfoliez temeinic tenul. Ma simt efectiv acoperita de boala, nu de mizerie...abia dupa 2-3 zile scap de sentiment.
Pe langa asta, nu pot sa nu ii privesc pe fumatori cu un sentiment de mila - mi se par oameni slabi, ce nu pot sa infrunte stresul unei zile grele fara a trage fum in plamani. Cand ii vad tremurand si nerabdatori sa-si aprinda tigara efectiv ma dezgusta. Imi pare rau ca nu ma pot exprima mai frumos, dar asa simt.
Oribila dependenta are si un pret ridicat - in 2 feluri chiar! Un parinte fumator arde banii pe care i-ar putea folosi pentru a-i face o bucurie copilului sau, ai carui plamani ii innegreste oricum fumand in casa cu el; iar un tanar care fumeaza risipeste bani cu care ar putea calatori, cu care i-ar putea face un cadou iubitei, mamei, etc. Pe langa asta, prejudiciile aduse sanatatii sunt cumplite. Acele imagini cu cancer la gat si cu dinti stricati si cu plamani negri nu sunt povesti! Tata a avut mult de suferit dupa peste 10 ani de fumat, iar cand a iesit din spital, ABIA cand a fost bolnav a constientizat si a spus stop.
Stiu ca m-am lungit, dar e un subiect care ma inversuneaza. Cred ca as putea sintetiza intr-o fraza : fumati, fratilor, intr-o capsula, undeva unde sa nu inspire nimeni fumul otravitor. Fumul de tigara e, cum am spus mai sus, o pelicula de boala. Nu vreau sa mai intru in scara blocului unde nu vad treptele de la fumul pustilor de 16 ani. Nu vreau sa stau la semafor si sa ma izbeasca fumul celui de langa mine. Urasc dependenta pe care o da acest obicei, urasc agitatia fumatorului care si-a uitat tigarile acasa si isi da ultimii bani pe un pachet de tigari.
Nu cred ca exista copilas pe lumea asta, care sa adore sa fie mangaiat si pupat de parintele care tocmai a fumat o tigara. Iar eu, ca adult, nu sunt recunoscatoare celor care-mi strica plamanii si imi imputesc lucrurile prin casa si -mai trist- am sa sufar enorm cand cei dragi vor avea probleme de sanatate din cauza tigarilor.
Am sa postez pe blog despre giveaway!


Draga mea, sper sa ma contactezi pana duminica la ora 23, altfel o sa ne mai intaindem cateva saptamani si voi lua toate participantele la rand.

Intre timp, nu uitati de actualul giveaway la care mai puteti participa pana duminica la ora 14:00: la mine si la Corina.

2 comentarii:

  1. Of fetele astea... Daca nu il vrea nimeni, il vreau eu, sa nu-i fie urat singur :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Hehe, eu il vreau! Nu pot sa cred ca fetele astea se inscriu si apoi nu revin, macar sa vada daca au castigat.
    Iti multumesc, Andreea! Saptamana asta am fost extrem de norocoasa, nu stiu daca sunt astrele de vina, vremea de afara, cert e ca ar trebui sa iau un bilet la lotto!
    Iti dau un mail acum. Pupici

    RăspundețiȘtergere