sâmbătă, 29 octombrie 2011

Am fost in Torino


Uff, si inca ma aflu sub euforia calatoriei. A fost absolut minunat. Nu credeam ca Italia este intr-adevar aparte...Chiar nu ma asteptam sa imi placa ataaaat de mult.
Aceasta este imaginea pe care o vedeam de la balconul hotelului unde am stat:

Cat despre eleganta si distinctia italienilor...nu este un mit. M-a impresionat foarte tare eleganta fireasca a femeilor si in egala masura a barbatilor. Dar totul se explica. Noi romanii, nu vom ajunge niciodata sa avem industria lor de fashion si incaltaminte. Ei pur si simplu au fost educati asa si au distinctia in sange. Am vazut "mamai" foarte elegante in restaurante si cu dantura completa si cu haine de o stofa desavarsita pe ele si femei care isi purtau eleganta foarte firesc si cu o naturalete desavarsita.
La noi, de exemplu, femeile foarte elegante sunt de 2 feluri: ori toape parvenite ori femei super intepate la care se vede ca s-au straduit din rasputeri sa arate intr-un fel si au grija sa observe toata lumea acest lucru. Italienii isi poarta eleganta altfel, extrem de natural. In cinci zile de calatorie am vazut pe strada mai multe genti Vuitton decat am vazut in toata viata mea in poze. Si foarte multe fake-uri, e adevarat, dar si multe multe genti reale purtate cu naturalete si distinctie. Nici nu mi-am imaginat vreodata ca gentile Vuitton pot fi atat de ok si deloc ostentative. Dar vad ca depinde exclusiv de posesoarele lor.

Au extrem de multe brand-uri si magazine proprii, locale, fara prezenta internationala, dar foarte accesibile lor si mai ales cu traditie de zeci de ani, tocmai traditia care i-a educat in acest fel.
Nu am vazut femei cu geaca de fas (am eu o obsesie impotriva gecilor de fas si nu am purtat asa ceva nici cand eram mica). Sigur nu am vazut femei cu geaca de fas si geanta de vinilin si cu cizme cu tocul cui, fara flecuri si cu botul ascutit si cu hanorac pe dedesubt.
Cat despre make up, am observat la fiecare pas machiaje nu extraordinar de elaorate, ba chiar in farduri de o singura nuanta, dar la fel de neostentativ ca si imbracamintea si purtate foarte firesc si natural, iar coafuri intotdeauna impecabile.

Am avut o strabatere in fata vitrinei:

si a vitrinei:

Si desigur ca m-am rasfatat cu un pic de:

Ma intreb oare capitala elegantei Milano, cum o fi, daca Torino m-a impresionat atat de mult...

2 comentarii:

  1. :X, mi-e dor de Italia!
    Milano e si mai impresionant tinand cont ca Torino e considerat oras industrial, nu am fost in Torino dar mi-a povestit cineva cate ceva :P.

    RăspundețiȘtergere